ARCULATTERVEZÉS RÖVIDEN

ARCULATTERVEZÉS RÖVIDEN

Mindannyian tudjuk, hogy milyen fontos egy cég önmeghatározásában és kommunikációjában az arculattervezés. Arculattervezés alatt azonban sokunknak csak egy jól elkészített logó képe ugrik be. Igaz, hogy egy jó logóra elég csak ránézni, és már elő is hívja az adott márkához kapcsolódó élményeinket és benyomásainkat, ami arculattervezlési szempontból egy kiváló és nagyon fontos dolog. Ám a logó még közel sem minden, csak egy eleme annak az egésznek, amit arculattervezés néven szokás emlegetni.

Összeszedtük az arculat és az arculattervezés fő fogalmait, hogy mindenki számára jobban értehető legyen ez az izgalmas terület.

1. BRAND

A cégről kialakult teljes kép, a fogyasztóknak a cég termékeihez és szolgáltatásaihoz fűződő viszonya. Elvárások, emlékek, tapasztalatok a márkával kapcsolatban, amik arra ösztönzik vagy éppenséggel attól tántorítják el a fogyasztót, hogy vásároljon a brand termékeiből és szolgáltatásaiból. A márkaépítés vagy branding az arculattervezés grafikai eszközeivel is él, és emellett még rengeteg eljárás és folyamat sorolható ide.

2. ARCULAT

A vizuális eszközök összessége, amelyek segítségével egy márkát képviselnek. Arculattervezés során egy kialakított stílust kell követnünk, azért, hogy az arculat egységes maradjon a különböző megjelenési formákban is. Színmintákról, betűtípusokról, elrendezési tervekről van szó, amelyeket követnünk kell, ha a cégnek egy új felületet akarunk létrehozni.

Arculattervezéskor általában a következő kreatív anyagokat készítik el a grafikai szakemberek:

  • logó
  • névjegykártya
  • céges levélpapír
  • offline marketing anyagok: szórólapok, brosúrák, könyvek
  • online marketing anyagok: weboldal, webshop, hírlevél, microsite, blog
  • termék arculattervezés: csomagolástervezés, címketervezés
  • és gyakorlatilag bármi, amivel vizuális úton lehet képviselni a márkát

3. LOGÓ

Végül elkéreztünk ahhoz, amivel kezdtük. A logó a központi, identitás meghatározó eleme az adott cégnek és magának az arculattervezésnek is. Segít a fogyasztónak megismerni a márkát, emlékezni rá, később pedig megosztani az élményeit vele kapcsolatban. Általában ikon formájban jelenik meg (jel vagy szimbólum).

A Smashing Magazin cikke összeszedte az öt alapvető jellemzőt, amit arculattervezéskor egy logóhoz társítanunk kell. Eszerint a logó legyen…

  • egyszerű
  • felidézhető
  • időtálló
  • sokoldalú és
  • találó