AZ ARCULATTERVEZÉS TOVÁBBI ALAPJAI - MI AZ A BRAND GUIDELINE?

AZ ARCULATTERVEZÉS TOVÁBBI ALAPJAI - MI AZ A BRAND GUIDELINE?

Ahogy arról előző cikkünkben is írtunk, egy cég márkaépítéséhez és mindennapi működéséhez nagyon fontos a megfelelően kivitelezett arculattervezés. Ehhez elengedhetetlen az úgynevezett stílus irányelv (corporate vagy brand guideline angolul) felállítása, és ennek követése minden alkalommal, amikor a cég arculatához illő vizuális anyagokat akarunk készíteni/készíttetni.

Egy ilyen útmutató leírja, hogyan képviseld a céged a különböző kommunikációs csatornákon keresztül. Ha jól megírt stílus irányelveket olvas valaki, annak azonnal tisztába kell kerülenie a cég arculatjegyeivel. Ha az olvasó követi az utasításokat, akkor egy, a cég arculatába tökéletesen illő kreatív anyagot készíthet. De milyen is az arculattervezés során kialakított jó brand guideline, mit kell tartalmaznia?

1. LOGÓ IRÁNYELVEK

Ez a rész a cég logójának különböző változtait mutatja be, röviden leírva, hogy mikor melyiket használjuk. Pl más képet használunk a közösségi médiában és faviconnak, valamint a színeket is változtathatjuk a megjelenési helytől függően.

2. MÉRETEK

Itt állítunk fel standard méreteket a logóhoz és egyéb vizuális anyagokhoz. A méreteket pontosan és konzisztensen kell megadni (következetesen ugyanazt a mértékegységet használva).

3. LOGÓ KÖRÜLI HELY

A minimálisan szükséges üres hely egy logó körül. Itt definiáljuk, hogy arculattervezéskor mennyi szabad helyet hagyjunk a logónk körül.

4. SZÍNEK

A márka színeit és színárnyalatait soroljuk itt fel.

5. KÉPEK

A vizuális anyagokban használandó képek minőségét, típusát, színeit, hangulatát is meghatározza a guideline-unk.

6. BETŰK

Betűképek, betűcsaládok és betűtípusok meghatározása. Arculattervezési szempontból nagyon fontos, hogy megfelelő, az arculat többi eleméhez illeszkedő betűtípusokat válasszunk, és következetesen használjuk őket

7. HANGNEM, STÍLUS

A különböző írásos anyagok stílusát, hangvételét is meg kell határozni, hogy egységes legyen a cégről kialakult kép.  

8. EMAIL SABLONOK

Hírlevelek, edm-ek esetében csaknem egy külön arculatot kell felállítanunk. Az elektronikus levelezésnek megvannak a saját szabályai, amit le kell fektetnünk a stílus irányelvek tervezéskor.

9. NYOMTATOTT HIRDETÉSEK

Itt határozhatjuk meg a nyomtatott médiában használandó betűtípusokat, méreteket, képeket, színeket, stb.

10. WEBES MEGJELENÉS

A nyomtatottól esetenként kicsit eltérő színpaletta, betűkészlet és egyéb eszközök meghatározása külön a webes felületekre.