HOGYAN BEFOLYÁSOLJÁK A SZÍNEK A MARKETING CÉLOK TELJESÜLÉSÉT?

HOGYAN BEFOLYÁSOLJÁK A SZÍNEK A MARKETING CÉLOK TELJESÜLÉSÉT?

Arculattervezés során az egyik leghatásosabb eszköz a színek használata, illetve a színek felhasználóra gyakorolt hatásának kihasználása. Egy kis összefoglaló arról, melyik színt milyen célokra érdemes használni arcuattervezésnél.

Sárga

  • vidám, fiatalosságot sugalló szín
  • gyakran használják figyelemfelhívó, kattintásra ösztönző gomboknál, ablakoknál

 

Piros

  • erőt és energiát sugároz
  • arculattervezéskor felszólításokhoz, a felhasználó “sürgetéséhez” használhatjuk

 

Kék

  • bizalmat és biztonságot közvetít
  • bankok, biztosítók, egészségügyi szervezetek online arculattervezésénél használják leggyakrabban

 

Zöld

  • frissességet, természetes megjelenést kölcsönöz
  • megnyutató üzenetek közvetítésére érdemes használni

 

Narancssárga

  • agresszív, kemény szín
  • a “call to action” hátteréhez tökéletes (a felhasználó “felszólítása” valamilyen marketing célú cselekedetre, pl. hírlevél feliratkozás, kuponkód igénybe vétele, stb.)

 

Rózsaszín

  • nőies megjelenés, romantikus és lágy
  • általában nőknek és fiatal lányoknak szóló termékeket és szolgáltatásokat kínáló weboldalak arculattervezésekor alkalmazzák

 

Fekete

  • erőteljes, meggyőző, és az egyszerűség benyomását kelti
  • a luxustermékek piacán gyakran használatos

 

Lila

  • enyhítő, relaxáló hatású szín
  • szépségipari webshopok arculattervezésekor találkozhatunk leggyakrabban vele