REBRANDING, AZAZ ARCULATVÁLTÁS - MIKOR ÉS MIÉRT?

REBRANDING, AZAZ ARCULATVÁLTÁS - MIKOR ÉS MIÉRT?

Vannak dolgok az életben, amiket könnyű megváltoztatni vagy lecserélni. Sőt általában azt is tudjuk, mikor kell váltanunk. Átkapcsolni egy másik csatornára, elpakolni a nyári ruhatárunkat,  vagy lecserélni a téli gumit az autón - mind ilyen egyszerű változtatások. Egy arculatvátlás azonban korántsem ilyen magától értetődő folyamat.

Mikor és milyen gyakran érdemes arculatot változtatni? Csak egy leheletnyi frissítésre van szükségünk, vagy terveztessük újra az egész megjelenést? Természetesen nincs tudományosan megalapozott, helyes válasz ezekre a kérdésekre, van azonban néhány megfontolandó szempont, ami arra utalhat, hogy megérett az idő egy újabb arculattervezésre.

1. KOR ÉS DIVAT

Hány évvel ezelőtt készült a logó, ami a weboldalunkon fogadja a látogatókat? Mikor kértünk fel  kreatív csapatot arculattervezésre utoljára? Érdemes elgondolokondi az arculatunk korán, a mai  közhely, de igaz! - felgyorsult világunkban hamar ráunnak a fogyasztók a gyors megújulásra képtelen márkákra. Egyszerűen kimegyünk a divatból.

Természetesen nem kell feltétlenül óriási változásokat eszközölni az új arculat tervezésekor. Gondoljunk csak az olyan, jelentős múlttal rendelkező márkákra, mint a Pepsi vagy a Ford. Lehet, hogy nagyobb logóváltoztatásaik csak évekkel ezelőtt voltak, de ha jól megfigyeljük, észrevehetjük, hogy apróbb arculattervezési elemeken folyamatosan változtatnak (lehet ez egy betűméret cseréje, vagy a brand színének árnyalatnyi változtatása is).

2. EGY ÚJ SZOLGÁLTATÁS VAGY TERMÉK BEVEZETÉSE

Előfordulhat, hogy az újonnan piacra hozott termék vagy szolgáltatás nem illik bele a brand arculatának összképébe. Ilyenkor szintén érdemes új arculatot tervezni.

3. KÖZÖNSÉGSZERZÉS

Figyelve arra, hogy korábbi fogyasztóinkat se tántorítsuk el, terveztessünk új arculatot, ha egy másféle vevőközönséget kívánunk megcélozni.

4. NÉPSZERŰSÉGVESZTÉS

Ha a számok azt mutatják, hogy márkánk veszít relevanciájából a megcélzott piacon, érdemes megpróbálni az arculatváltást. Új és friss megjelenéssel visszacsábíthatjuk a konkurenciához átpártolt fogyasztókat.

5. NEMZETKÖZI VIZEK

Ha cégünk bővül, és a helyi szolgáltatások mellett a nemzetközi piacon is megjelenik, akkor ezt megjeleníthetjük egy új arculat formájába is. Ha valami speciálisan lokáis dologra utal a nevünk vagy a logónk, azt mindenképpen meg kell változtatunk, hogy a határokon túl is érvényesülni tudjunk.

Cikkünket hamarosan folytatjuk remekül és kevésbé jól sikerült arculatváltási példák bemutatásával.