Kutyakötelességünk? Szerintünk igen! Mit tehetünk egy jobb világért?

Neked is 60 óra kellene egy napba?

Idén is gyűlnek az izgalmas projektjeink, minden napra jut bőven operatív teendő, emellett a fejlesztési, marketing, HR témákra is időt kellene szánni… és még egy csomó mindenre! 

Kinek van ennyi ideje??

A legtöbb cég ugyanígy van ezzel. A napi munka, a tűzoltás bőven ki tudja tölteni az egész napot, sőt, évet. Pedig sok olyan téma van, amivel foglalkoznia kell annak, aki komolyan veszi a vállalkozását. Például a társadalmi felelősségvállalás.


Gyorsan túl leszünk rajta!

…mármint a társadalmi szerepvállalás definícióján:) Nem akarunk száraz tudományos értekezést lenyomni a torkodon, de fontos, hogy mit is jelent ez a kifejezés.

A társadalmi felelősségvállalás az egyéneknek vagy egy szervezet tagjainak azon önkéntes vállalása, hogy a saját gazdasági érdekükön túl is hozzájárulnak a környezeti és társadalmi célokhoz. 

A társadalmi felelősségvállalás lehet aktív és passzív. Utóbbi azt jelenti, hogy valamit NEM teszünk egy jó cél érdekében - például nem hagyjuk égve a lámpákat az irodából való távozáskor, vagy nem gyakorlunk eltérő bánásmódot a különböző nemű, korú, vallású, politikai nézetű stb. kollégáinkkal.

 

Mégse akarjunk gyorsan túl lenni rajta!

…mármint magán a témán, a tevékenységen. Sokan úgy csak azért foglalkoznak valamennyit ezzel a témával, mert “illik”, de nem gondolnak bele alaposabban, hogy hosszú távon miért is jó ez a világnak - és nekik!

Nem igaz, hogy a társadalmi szerepvállalás a multicégek feladata - akármilyen elcsépelt is, a “sok kicsi sokra megy” nagyon igaz ezen a téren is! 

Lássuk, mi mindent lehet tenni társadalmi-környezeti fronton, ha nem a Microsoft vezére vagy, hanem egy KKV-szektorbeli cég, esetleg mikrovállalkozó!

Nem most találjuk fel a spanyolviaszt, mindegyikről sokat lehet olvasni, most inkább az a lényeg, hogy kifejezetten a kisebb vállalkozások szemüvegén keresztül mi lehet reális, ha szeretnél a jó ügyekhez hozzájárulni a cégeddel.

 

Amire mi a Raccoon Lab-nél figyelünk:

Szerencsére a csapatunk minden tagja hasonló értékrend alapján éli a mindennapjait: Különböző eszközökkel mindannyian törekszünk arra, hogy az életvitelünkkel a lehető legkisebb terhelést okozzuk a Földnek, és mindannyiunknak vannak olyan eseti vagy rendszeres tevékenységei, amikkel segítünk azokon, akiknek szükségük van rá. 

1. Környezettudatosság a mi életünkben:

Mi vegyesen dolgozunk irodában és otthonról. Akárhol is vagyunk épp, igyekszünk mindig figyelni arra, hogy a víz-, áram- és papírfelhasználást minimalizáljuk, a lehető legkevesebb hulladékot termeljük, például: 

  • Nem nyomtatunk ki semmit csak azért, mert papíron könnyebb olvasni vagy rajzolni.

  • Modern eszközeink vannak, amik kiválasztásánál az is  fontos szempont, hogy kevesebb áramot használjunk (pl. monitor, notebook, szerver, de még az izzók is).

  • Az irodaházban mi vagyunk azok, akik mások helyett is mindig lekapcsolják a mosdóban a villanyt és elzárják a csapot :)

  • Okosan szellőztetünk, hogy ne a várost fűtsük-hűtsük.

  • Az enni-innivalót lehetőleg nem eldobható műanyag cuccokban vesszük és hordjuk, hanem többször használható vagy csomagolásmentes megoldásokra törekszünk. 

  • Praktikus okokból autóval is járunk, de amikor lehet, mindannyian az egyéb alternatívákat preferáljuk a közlekedésben: a csapat nagy része bringás, és nem ijedünk meg, ha sétálnunk kell valahova 1-2 kilométert.
     

2. Környezettudatosság az ügyfeleinknek:

Ügyfeleinknek olyan megoldásokat kínálunk és fejlesztünk, amelyekkel az ő ökológiai lábnyomukat sem növeljük.

Például a számlagenerálás minden ügyfelünknél elektronikus: az ő ügyfeleik is jobban szeretik, ha nem a csomagjukhoz kapják a nyomtatott számlát, hanem emailben férnek hozzá.

Ügyfeleink tárhelyei modern szervereken futnak, így kisebb energiafelhasználás és kevesebb hőtermelés mellett gyorsabb is a weboldaluk.

Amit csak lehet, elektronikus úton intézünk az ügyfeleinkkel: az ajánlatadást, szerződéskötést, számlázást, elkészült anyagok bemutatását vagy akár csak egy egyszerű domain regisztrációt is elektronikus úton oldunk meg nekik.
 

3. Segítség a rászorulóknak:

Cégként és magánemberként is fontosnak tartjuk, hogy figyeljünk azokra, akik nálunk kedvezőtlenebb helyzetben vannak, és még ha csak kicsivel is tudunk segíteni, azt mindenképp tegyük meg.
Ez a “kicsi” lehet pénz, tárgyi adomány, önkéntes munka, vagy ha a cég tevékenysége hasznos lehet az illető személy vagy szervezet számára, akkor valamilyen térítésmentes szolgáltatás.

Mi ezekkel tudtunk eddig segíteni másoknak:

  • Az Élethang Természetvédő és Állatmentő Alapítvány számára egyrészt rendszeres havi összeget utalunk, másrészt másrészt a szervezet új weboldalát díjmentesen elkészítettük, ami az adománygyűjtés, egyszeri és rendszeres támogatások szempontjából életbevágóan fontos platform számukra. Ez nemsokára publikálásra kerül!:)

  • Figyeljük a lehetőségeket egyszeri támogatásra: A Fedél Nélkül szerkesztőségének juttatott tárgyi adományunkkal egy megosztó, de nagyon fontos témára, a hajléktalanság kérdésére igyekeztünk felhívni a figyelmet.

  • 2022-től minden negyedévben a Raccoon Lab egy-egy munkatársa választhatja ki, hogy az adott időszakban bevételünk 1%-ával milyen jótékony célt támogatunk.

  • A csapatból aki tud, rendszeres véradással segít a beteg vagy műtétre váró embereknek.

Reméljük, hogy a piacunkon és környezetünkben működő hasonló méretű cégek számára mintaként tudunk szolgálni a fentiekkel (is:)).


 

Megtérülnek-e a jócselekedetek?

A környezetért tett erőfeszítéseink eredményét majd a következő generáció fogja érzékelni, a jótékonysági kezdeményezéseket közvetlenül az érintettek. 

Azonban az sem titok, hogy amelyik cég elköteleződést mutat a jó ügyek iránt, annak ez reputációs hasznot is jelenthet. 

Nem véletlenül lett ma már általánosan bevett fogalom a CSR, azaz a corporate social responsibility, amelyet a vállalatok PR-eszközként is ügyesen használnak - gondolj a szponzori, főtámogatói megjelenésekre. 

Az emberek ösztönösen összekapcsolják a karitatív tevékenység nemességét a cég “jóságával”, ezzel megerősödik a bizalmuk iránta, pozitívabb kép lesz a fejükben a tevékenységéről is - tehát hosszú távon még a jövedelmezőséget, az üzleti sikert is segíti.

Ez nem ördögtől való, sőt, remélhetőleg más cégek és a magánemberek is kedvet kapnak hasonló segítő tevékenységekhez, adományokhoz. 

Egy esetben lehet ez nagyon visszás: Amikor kiderül, hogy a vállalat szellemisége, a mindennapi tettei köszönőviszonyban sincsenek a látványosan beharangozott jótékonysági akcióival. Reméljük, ilyen cégből egyre kevesebb lesz!
 

Kérünk, hogy ha van lehetőséged, szánj rá a cégeddel némi időt és energiát, és Te is támogasd a rászorulókat, a nemes ügyekért dolgozókat és a környezetünket! 

Raccoon Lab - Minden jog fenntartva 2014 - 2024