Hogyan növeld bevételed az Instagramon 7 lépésben

Hogyan növeld bevételed az Instagramon 7 lépésben

Az Instagramon közel 2 millió magyar felhasználó van már jelen napjainkban. Néhány éve kezdett kibontakozni hazánkban, mégis most kezdenek oda elérni a vállalatok, hogy megismerkednek az ott rejlő lehetőségekkel. Most nézzük meg milyen trükkökkel tudod növelni a vállalkozásod bevételét Instagramon:

 

1. Egyedi hashtagek

Kreálj a saját vállalkozásodhoz illő különleges hashtaget amit minden posztodnál használsz, és egyértelműen beazonosít a célcsoportod számára. Főként arra figyelj, hogy kiemelje terméked, szolgáltatásod egyedi tulajdonságait. Vedd rá a fogyasztóid, hogy az Instagramra feltöltött képek mellé a te megjelölőcímkéd használják.

 

2. Megjelölések

Kutakodj a temérdek fotó és videó között Instagramon, majd szűrj ki olyan releváns oldalakat, személyeket, véleményvezéreket akik segíthetnek népszerűsíteni a profilod. De vajon hogyan is tudnak ebben segíteni? Gondolj csak bele. Adott egy több ezer követővel rendelkező oldal akit megjelölsz a posztjaidnál, bevonod a kommunikációba, vagy privátban társalogtok, így nagy eséllyel segít neked is egy-egy posztod felfuttatásában.

 

3. Story funkció alkalmazása

Egy újabb lehetőség a kétoldalú kommunikációra. Képeket, videós tartalmakat helyezhetsz el benne, de ez még csak az alap. Az egyik legfontosabb tulajdonsága, hogy egy kis fortéllyal kiderítheted mit gondol a célközönséged a márkádról, mit szeret benne, mit változtatna, egyszóval a legfontosabb információkhoz juthatsz hozzá, amikből tudsz építkezni. Ezen kívül tarthatod a kapcsolatot a követőiddel, bemutathatod hogy zajlik a cégen belül bármi amire kíváncsiak, ezzel el tudod nyerni a célcsoportod bizalmát.

 

4. Releváns hashtagek keresése

Kutakodj Instagramon, hogy találj a saját tevékenységi körödhöz illő hashtageket. Van néhány kritérium, amit érdemes betartanod:

Vedd figyelembe, hogy milyen követőket szeretnél szerezni. Kerüld el a „követés-követésért” jelmondatú címkéket. Nem felétlen a te célcsoportodhoz tartoznak, továbbá hosszútávon semmi növekedést nem mutat az ilyen jellegű profilok bevonzása.
Figyelj, hogy a kiválasztott hashtag alatt ne legyen 30-40.000 bejegyzésnél több feltöltve. Az ennél népszerűbbeknél fennáll a veszély, hogy a posztodat nem fogják látni, mivel annyira sok bejegyzés érkezik arra az adott keresőcímkére.
Vizsgáld meg a kétértelműséget. Nézd végig az alatta lévő képeket néhány oldal erejéig, nehogy belefuss egy nem a profilodhoz illő címkébe.
Lehetőleg 7-8 hashtagnél többet ne használj egy poszt alatt, mivel az Instagram algoritmusa az ennél több címkével rendelkező posztokat automatikusan spamnek érzékeli, így egy bizonyos idő múlva teljesen lecsökkenti az elérést.

 

5. Instagram Live használata

A 2016-ban behozott funkció még elsőre nagyon újnak tűnhet. Azonban képzeld csak el mit éreznél, ha élőben látnád kedvenc üdítőital márkád tulajdonosát bejelentkezni? Szinte érinthetővé válik egymás számára a márka és a követő. Temérdek statisztika, kutatás (nem csak brit tudósok által készítettek) jelent meg a videós tartalmak vizsgálatáról, melyben egyértelmű eredmények mutatják a videók iránti népszerűséget a képekkel szemben.

 

6. Célközönség aktivizálása

Az alábbi néhány funkciónak a lényege, amikről röviden írtam, az aktivizálás. Tehát tök jó, hogy van 2000 követőd Instagramon, még lehet relevánsak is számodra, de ez önmagában semmit nem ér. Foglalkoznod kell velük. Az aktív elérhető célközönség aranyat ér. Gyakorlatilag ők azok, akikért az alábbi fejlesztéseket eszközölnöd kell az Instagram profilodon. Storyban, posztban, liveban egyaránt vedd rá őket az interakcióra.

 

7. Eredmények mérése

Vizsgáld meg a kitett posztjaid az elemzéseknél. Itt szinte mindent megtudhatsz a követő bázisodról. Nemek összetételét, életkorukat, bejelentkezési helyadatokat, és az egyik legfontosabb dolgot is, ami nem más, mint, hogy a nap melyik szakaszában a legaktívabbak. Ha külföldre is szeretnél célozni a posztokkal nem mindegy, hogy itthoni idő szerint, vagy kinti idő szerint osztod meg a bejegyzéseid. Az Instagram algoritmusa szerint maximum 1 órád van a poszt felfuttatására. Ha abban az 1 órában nem lesz elég népszerű, akkor már később sem lesz. Ha kiegészítenéd még bármivel a fenti listát, akkor tedd meg bátran kommentben!