MI IS AZ A SEO?

MI IS AZ A SEO?

A SEO, azaz Search Engine Optimization ma már elengedhetetlen része a hatékony webfejlesztési, weboldal készítési folyamatnak. Ahogy a nevéből is kiderül, célja, hogy a weboldalunkat a lehető legmegfelelőbbé tegyük a keresőmotorok számára.

MIT JELENT EZ?

Azt, hogy már a webfejlesztés elején figyelembe kell venni a SEO szempontokat.

Úgy kell weboldalt készítenünk, hogy azt a keresőrobotok minél könnyebben tudják indexelni, azaz megtalálálni, majd adott kulcsszavak begépelésére meg is jeleníteni a keresőben. Ebben segíthetnek a képzett és tapasztalt keresőoptimalizálási szakértők, ezért érdemes rájuk és/vagy komplett webfejlesztői csapatra bíznunk weboldalunk elkészítését már a kezdetektől fogva. (Mi is kínálunk SEO megoldásokat. - link) Egy rosszul optimalizált oldal későbbi helyrehozása ugyanis jóval nehezebb, mint ha alapvetően tiszta lappal kezdtük volna a webfejlesztésnél a keresőoptimalizálást.

 

DIÓHÉJBAN AZ ESZKÖZÖKRŐL

A SEO eszköztárában számtalan lehetőség kínálkozik a jobb indexelés elérése érdekében. A webfejlesztés folyamán figyelembe kell vennünk a keresőmotorok működését és az emberek keresési szokásait egyaránt. Ezeket kielemezve számtalan módszert találhatunk annak elérésére, hogy oldalunk minél jobb helyen szerepelhessen a keresőkben. Ezek közül talán a legfontosabbak a következők:

  • kulcsszó kutatás és a megfelelő kulcsszavak megtalálása
  • honlapunk tartalmának igazítása a megfelelő kulcsszavakhoz, magas minőségű szövegek elhelyezése
  • relevancia kiépítése: minél minőségibb linkek mutassanak weboldalunkra
  • a tartalom karbantartása, folyamatos frissítése

Ezenkívül természetesen még számtalan kisebb-nagyobb SEO módszer és kiegészítő eljárás létezik. Közülük néhány tisztán technikai jellegű, amit a hozzáértő webfejlesztőkre bízhatunk. Ilyen többek között a linkek hosszának és szövegének optimalizálása, vagy az oldal letöltési sebességének gyorsítása (ezt On-Page SEO-nak is hívják). Más eljárások pedig kiegészítő szolgáltatások segítségével növelik az oldalunk relevanciáját, például a közösségi oldalak kihasználásával, blogolással, vagy a keresőkben elhelyezett fizetett reklámokkal (ezt pedig Off-Page-SEO-nak is nevezik).

AMIT NEM IS GONDOLTÁL VOLNA A SEO-RÓL

Itt most nem célunk belemerülni a SEO mélységeibe, mert több tíz oldalasra hízna a cikk és hát nekünk is meg kell élni valamiből :) viszont álljon itt néhány igazi érdekesség, “interesting fact” a keresőoptimalizálás világáról:

  • Az internetezők 75%-a nem soha nem kattint át a 2. találati oldalra, hanem marad az elsőn
  • Az emberek 70-80%-a figyelmen kívül hagyja a fizetett hirdetéseket, csak az organikus találatokra kattintatak
  • Az emberek 92%-a Google-ban termékekre, szolgáltatásokra és különböző információkra keres rá
  • A Google legelső indexelt találata a kattintások 20%-át éri el
  • A Google legutolsó indexelt találata a kattintásoknak csupán 1%-át szerzi meg

Összefoglalva: a SEO nagyon fontos,  és a jövőben csak egyre fontosabb és kiterjedtebb lesz az online értékesítésben. Aki eddig nem foglalkozott a kérdéssel, kezdjen hozzá minél előbb. Mi szívesen segítünk!

Források: km3media | bluecastdigital